אבא בלאגן

11 דברים על עובדים סוציאליים

10 תגובות

עבדים סוציאליים

1. רק עובדים סוציאליים יכולים להרוויח יותר כסף בזמן הלימודים כשעבדו בעבודות מזדמנות, מאשר אחרי שהם סיימו את התואר

2. רק עובדים סוציאליים לוקחים את העבודה הביתה (נפשית, לא פיזית. יש גבול לכל תעלול)

3. בלימודים של עבודה סוציאלית, אם יש 5 גברים ו70 נשים זה עדיין נחשב שיש הרבה גברים

4. בהמשך ישיר לנקודה הקודמת – רק בעבודה סוציאלית גברים מקבלים העדפה מתקנת

5. רק בעבודה סוציאלית אפשר להצטיין בהתעללות בילדים (אחד הקורסים הקשים אז תעריכו)

6. רק בעבודה סוציאלית אפשר להיכשל בעוני (בניגוד לשליש מהמדינה שמצליחים לא רע בלהיות עניים)

7. יש עובדים סוציאליים שחוזרים הביתה ובטוחים שמשהו לא בסדר עם המשפחה שלהם. אחרי הכל, כשרואים כל היום משפחות שלא מתפקדות יוצאים מנקודת הנחה שכולם ככה

8. עבודה סוציאלית זאת העבודה הכי כפוית טובה שיש. לא פלא כש6 מתוך 10 עובדים סוציאליים מקבלים השלמת הכנסה

9. עבודה סוציאלית זאת העבודה הכי לא מתוגמלת כלכלית אבל הכי מתוגמלת נפשית, כי לראות נכה על כסא גלגלים מחייך חיוך ענקי כי לקחת אותו לשיט בספינה, שווה את כל ההון שעולם. תאמינו לי 🙂

10. יש עובדים סוציאליים שחוזרים הביתה ובטוחים שהמשפחה שלהם מושלמת. אחרי הכל, כשרואים כל היום משפחות שלא מתפקדות, מתחילים לקחת באופן יחסי את זה שהבית מבולגן והקירות מלאים בקשקושים של טושים

11. חושבים שהעבודה שלכם גרועה? תנסו לשמוע ולראות באופן יום יומי – ילדים מוזנחים, קשישים מוכים ואנשים שרעבים ללחם. עדיין חושבים שהעבודה שלכם כל כך גרועה?

"ואם כבר מצאתם את האנשים שמסכימים לחיות את סיפור איוב המוזכר לעיל, דעו לכם שאלו יחידי סגולה שדרכם קשה, מטרותיהם קדושות ושכרם הוא סיפוק על עוד חתיכה בעולם שהם הפכו לקצת יותר יפה" (רועי ויינשטיין)

———————————————————————————————-
אם אהבתם את הפוסט, אני מזמין אתכם להירשם למעלה מצד שמאל על מנת שתוכלו לקבל ישירות למייל שלכם, לפני כולם, פוסטים שיתפרסמו בעתיד.
לא אעשה שימוש נוסף במייל שלכם. אני מבטיח.

10 מחשבות על “11 דברים על עובדים סוציאליים

  1. כתוב היטב, אבל במדעי המחשב והמתמטיקה המצב לא פשוט יותר:http://conadav.com/?p=1283

    אהבתי

  2. כמה שאתה צודק!! אישה של עובדת סוציאלית ומטפלת בעצמה.

    אהבתי

  3. בולשיט אחד גדול, סורי אני ביקשת עזרה דרך הרווחה מעובדת סוציאלית אז ככה שאין שום אפליה מתקנת לגברים אלא זילזול בצורה בוטה!!!!! כמו שזה נראה אתם בכלל לא עובדים, אולי רק באים לעבודה, ואל תומר שאתם לוקחים את העבודה לביית כי אתם כהי חושים ,,כמובן שאני מאמין שיש יוצאים מהכלל אבל בגדול זאת התמונה שראיתי

    אהבתי

    • עמוס היקר,
      אני מצטער שזאת החוויה שלך מרשויות הרווחה במדינה.
      אני לא יכול לדבר בשם אחרים אבל אני יכול להגיד לך שאני ועוד רבים כמוני, מגיעים לעבודה וקורעים את עצמנו כדי להפוך את המדינה שלנו למקום שטוב יותר לחיות בו.
      קהי חושים??
      תנסה אתה כל יום מבוקר עד ערב לשמוע זוועות שעוברות על אנשים ואז תגיד לי שאתה לא הופך להיות גם כזה. יש קהות חושים, בוודאי, אבל יחד עם זאת יש רצון לעזור לאותם אנשים. רצון שממה שאני רואה, גם קורה בפועל.

      אהבתי

      • היי אליאסף אני הדגשתי שאני בטוח שלא כולם כך ואני מאמין שייש כמוך עם רצון טוב לעזור, אבל לעומת זאת מי שמגיע למצב של קהות חושים כלפי צרות של אחרים גם אם זה כתוצאה שמבוקר עד ערב שומעים זוועות, אזיי הוא לא יכול להמשיך בעבודה הזאת,כי חלק גדול מהעבודה מצריכה הבנה והכלה ,בכל אופן אני כשלעצמי הרגשתי את האטימות של המערכת ואת הזילות ברגשות של הבאים לבקש עזרה

        אהבתי

      • אם יש לך פתרונות אשמח לשמוע אותן (באמת), מכיוון שלשנינו ברור שאי אפשר להחליף כל שני וחמישי את העובדים הסוציאליים…

        אהבתי

  4. 1. אני יכולה לחשוב על עוד כמה עבודות שמרוויחים בהן (כשכירים) פחות מאשר לפני קבלת התואר במכירות של טושים צבעוניים, ועריכת דין היא אחת מהן.

    2. גם רופאים, עורכי דין, מורים (מילולית) לוקחים את העבודה הביתה, ומרגישים כאב עצום על כל לקוח. רק שבניגוד לפקידות סעד, בעלי המקצוע האחרים באמת מנסים לעזור ולא להרוס יותר.

    3. לדעתי גברים, חוץ מיחידי סגולה, לא מסוגלים להיות כל כך מניפולטיביים לרעה כמו הנשים. לכן עבודה סוציאלית היא בעיקר עבודתן של נשים.

    4. מסכימה עם נקודה זו, אכן ראיתי לא פעם איך פקידות סעד מעדיפות גברים וביחד הורסים את הנשים והילדים שפעם היו משפחתם.

    5. מסכימה לחלוטין, נקודה מצוינת.

    6. לאור העובדה שמצוינת בסעיף 8, נראה שפקידות סעד מצטיינות גם בסעיף 6.

    7. סעיף 7 וסעיף 10 מבטלים אחד את השני. ובגלל שפקידות סעד לא מצליחות להיות מודעות למה שקורה באמת אצלהן בבית, קורה לפעמים שהבעל של פקידת סעד מחוזית מתאבד, הבת של מנהלת לשכת רווחה נעצרת על טלטול תינוקה וכו'… שלא לדבר על הזנחה בסיסית שממנה סובלים חלק מילדי הפקידות סעד (בהתאם לחקירות שבוצעו).

    8. אם העבודה שלך כפויית טובה, כנראה שאתה לא עושה שום דבר כדי באמת לעזור לאנשים! יש הבדל עצום בין לעשות מה שנראה לך כעוזר (ולכפות "עזרה" זאת) ובין להרגיש מה באמת יכול לעזור ולעשות את זה.

    9. בטח שמבחינה כלכלית פקידות סעד בבעיה… אם סדר העדיפויות הכלכלי זה לקחת אדם אחד לשייט בספינה במקום לחלק את הכסף למספר אנשים שאין להם מה לאכול.

    10. בטח. כשהבית שלהם מבולגן ועל הקירות הילדים ציירו בטושים, זה בסדר גמור. כשהבית של אמא חד הורית לא מסודר לתפארת ולא נוצץ- "האמא חסרת יכולת התארגנות, ויתכן וספרים מהמדף העליון יפלו על הילדים, לפיכך הילדים בסיכון". ואם הילדים קשקשו על הקירות- "האם אינה שמה גבולות לקטינים ואינה מסוגלת להשתלט עליהם, משכך הילדים בסיכון".

    11. אכן, פקידות סעד עושות עבודה גרועה.

    אהבתי

    • תמר הלכת קצת רחוק אני בטוחה שנתקלת בכמה חוויות מתקנות .
      לא נכון לצאת ולגנות את העבודה הקשה והמקצועית שעוס לחוק הנוער עושה
      ולידיעתך יש רבים שלוקחים מראות היום הביתה
      ולא מסתכלים על בית מנצנץ כזה או אחר
      מסתכלים על תפקוד , מתן מענים לילדים , פגיעה , התעללות וכו

      אהבתי

  5. מזדהה עם כל מלה

    אהבתי

כתיבת תגובה