אבא בלאגן

someone please call 911

2 תגובות

  • בשנת 2001 בחודש אוגוסט חמים ונעים, נכנס אדם לבוש חולצה לבנה למסעדת "סבארו" במרכז העיר, הביט בתפריט ושאל את המוכר כמה זמן יקח לו להכין ספגטי. בזמן שהמוכר ענה לו, הוא הכניס את ידו לתיק והפעיל פצצה.
    בפיגוע הנוראי הזה נרצחו 15 ישראלים (7 מתוכם ילדים) ו-140 נפצעו! ועד היום הוא נחשב לאחד הפיגועים הקטלניים ביותר שהעיר ירושלים "זכתה" לראות. אני הייתי רק בן 14 אבל כבר אז הרגשתי מה זה אומר לאבד מישהו, כשמלכה רוט ז"ל-מדריכה בתנועת הנוער בה הייתי, נרצחה באותו פיגוע.
מלכה רוט בת 16 במותה

מלכה רוט ז"ל, בת 16 במותה

  • במהלך התואר שלמדתי בעבודה סוציאלית, טיפלתי במשך שנה בנוער פוגע מינית. אני אדגיש – לא נוער שפגעו בו מינית אלא נוער שפגע מינית.
    רק כדי שתבינו במה מדובר, נתקלתי שם בנער בן 15 שפגע מינית בתינוק בן שנתיים, נער בן 16 שהחדיר אתם לא רוצים לדעת מה, לתוך ילד בן 7 ועוד ועוד סיפורים שהיו גורמים לכם (כמו שהם גרמו לי), לא לישון בלילה.
  • נקפוץ טיפה קדימה בזמן, לאיך נראו החיים בירושלים ממש השבוע (ותודה לאשר יזדי על הדיווח):
    – מהומות אלוהים בשועפט שהפכה לדמשק. תחנת הרכבת הקלה עולה באש
    – 2 ניסיונות דקירה של מאבטחים במרכז העיר
    – תגרה המונית בשער שכם בין ערבים ליהודים
    – נסיון דקירה במרכז העיר (רחוב מקביל לאיפה שהעבודה שלי נמצאת)
    – תגרה בין יהודי לערבי באמצע קרון בתוך הרכבת הקלה
    – זריקת אבנים על אוטובוס של אגד שהיה בדרכו לכותל
    – התפרעויות בכמעט כל חור אפשרי בירושלים שכוללות זריקות אבנים, הבערת צמיגים וקריאות של אינתיפאדה שלישית.
    צירפתי לכם מספר תמונות מתנת rotter כדי שתרגישו את האווירה…

תמונה1

 

 

 

על שלושת הדברים שקראתם כרגע (הפיגוע, הפגיעות המיניות ומה שקרה בשבוע האחרון), יש השפעה ישירה על החיים שלי, ההשפעה הזאת צברה תאוצה כמו אוסיין בולט מהרגע שנויה נולדה ואני אסביר:

1. לצערי פיגועים הם דבר שירושלמים חוו הרבה. אז נכון שכבר הרבה זמן לא היה פה פיגוע (טפו טפו טפו, חמסה חמסה חמסה, מלח מים מלח מים, עגבניה בצל וגזר גמדי), אבל המגורים בעיר שהיא כל כך נפיצה יכולים להעלות חששות גם אצל ההורה הכי רגוע. אני מחשיב את עצמי כאחד שלא נלחץ בקלות, נויה נפלה וקיבלה מכה – ככה מתחשלים, נויה מטפסת על סולם בן 5 שלבים – זה רק אומר שהיא שואפת גבוה. יחד עם זאת, אני לא יכול להתעלם מהמציאות בה אנחנו חיים ומזה שכמו שזה נראה כרגע, נויה הולכת לגדול בעיר כל כך נפיצה שכל רגע היא פשוט יכולה להתפוצץ (תסלחו לי על משחק המילים).

2. את הטיפול בנוער שפגע מינית התחלתי לפני שנויה נולדה, כאשר עד שהיא נולדה הרגשתי שני דברים כלפי אותם נערים- רחמים וגועל, אבל מהרגע שהיא נולדה התחלתי להיכנס לסרטים. פתאום כל אדם, נער וילד נראו לי כפוגעים פוטנציאליים. כל אדם שראה אותה ברחוב ואמר לי שהיא מתוקה תייגתי ישר כפדופיל פוטנציאלי והרי איך יכולתי שלא? טיפלתי בנערים שמבחוץ נראו כמו נערים נורמטיביים לכל דבר, אבל בפועל הם עשו מעשים שיכולים לככב בסיוטים הגדולים ביותר של כל הורה.

3. זריקות אבנים, הצתות ומתח שאפשר לחתוך אותו בסכין (אותה סכין ששימשה קודם לניסיון דקירה). עכשיו תגידו לי אתם איך אפשר לגדל ככה ילדים? איך אפשר לגדל ילדים בעיר שיש בה אווירה שמלאה באלימות ושנאה כל כך גדולה? איך אפשר לגדל ילדים כשאחד מהדברים שצריך ללמד אותם זה שיש מקומות שאסור להתקרב אליהם ושבכל מקרה תמיד כדאי להסתכל מעבר לכתף ?

תמיד חשבתי שבשביל זה יש לנו משטרה או לפחות ככה חינכו אותי. אם מישהו עושה משהו לא בסדר -מייד שוטר יבוא (אם לא תאכל יבוא שוטר) ואם קורה משהו פלילי שלא אמור לקרות – המשטרה אמורה לטפל בזה. בכלליות גדלתי על ההנחה שהמשטרה מטפלת בפושעים, הפרעות סדר ודואגת שנוכל לחיות כאן בשקט. לצערי האירועים האחרונים הוכיחו ששיקרו לי (כמו שאני משקר לילדיי):

לצערי כיום זה נראה שבמקרה של צרה על המשטרה אי אפשר לסמוך, השאלה היא מה כן אפשר לעשות? אני ממש לא מאמין בלקחת את החוק לידיים, לדעתי זה פשוט יגרום בסופו של דבר לאנרכיה אבל אני יכול להגיד לכם שאני כבר מזמן קניתי למורן ספריי פלפל וסכין קטנה כדי שיהיו לה בתיק, להזיק זה לא יכול. מה כן אפשר לעשות כדי שכולנו נרגיש שאנחנו במקום שבטוח לחיות בו?

אני רוצה ברשותכם להתייחס לנקודה האחרונה.
גם לי כאב כששמעתי כשגלעד שליט נחטף אבל אמרתי את זה בעבר ואני אגיד את זה שוב – שחרור המחבלים בתמורה להחזרתו הייתה טעות.
זו טעות שפגעה בנו קשות כמדינה וזו טעות שעודדה עוד חטיפות, במיוחד כאשר מגלים ש80% מהמחבלים ששוחררו בעסקת שליט חזרו לעסוק בטרור בצורה כזאת או אחרת…
חיילים חטופים צריכים להחזיר רק ע"י פעילות צבאית, אין ולא צריך להיות דבר כזה שנקרא "משא ומתן עם מחבלים".

חושבים שאני טועה? יש לכם עוד רעיונות איך אפשר לשמור על הביטחון שלנו? אני פה כדי לשמוע.

—————————————————————————————————————————-
אני מזמין אתכם לקרוא את הפוסטים של שאר חברי הפרלמנט, הם לא פחות טובים (ואפילו קצת יותר)

2 מחשבות על “someone please call 911

  1. פינגבק: משתמטי ציבור | אבא של אורי יודע על מה הוא מדבר

  2. ומה רע באנרכיה? תקרא טוב טוב את ההגדרה של זה.
    במובנה הרחב, היא מצב בו חברה אנושית מתקיימת ללא ממשלה או שלטון ריכוזי. המילה "אנרכיה" משמשת לתיאור חיובי של המצב אליו שואפים להגיע תומכי התאוריה הפוליטית "אנרכיזם", המכונים לרוב "אנרכיסטים". האנרכיסטים שואפים להגיע למצב בו אין שימוש בכפייה, אלימות, כוח וסמכות, ועדיין לתמוך בחברה פורה. אנרכיסטים רבים מתנגדים לשימוש במילה על מנת לתאר אי-סדר מכיוון שלטענתם אין קשר בינה לבין המשמעות המקורית של המילה, ושהשימוש בה בצורה זו יוצר דעות קדומות בקשר לאנרכיזם.
    הנה הצעה אחרת: http://wp.me/p4g3Ot-9x

    אהבתי

כתיבת תגובה