אבא בלאגן

למה חברי כנסת לא רוצים שאבות יהיו עם התינוקות שלהם אחרי הלידה

השארת תגובה

 

הפוסט שאתם הולכים לקרוא, הולך לגלות לכם מה קורה בוועדות של הכנסת, מה לא מגלים לנו ואיך מתנהגים (חלק) מחברי הכנסת שאמורים לייצג אותנו!

לפני מספר ימים הגיע לידיים שלי (ושל חברי הפרלמנט של xnet), פרוטוקול של ישיבת ועדת העבודה, הרווחה והבריאות שעסק בהצעת חוק שמאפשרת לאבא שתינוקו נולד, "לקחת" 8 ימים לאחר הלידה על מנת להיות בבית (אני אומר לקחת, כי במדינה שלנו כדי לקבל משהו צריך לקחת אותו). 8 הימים מתחלקים כך: 3 ימי חופשה על חשבון החופשה השנתית של העובד ועוד 5 ימי מחלה בתשלום. להזכירכם שתשלום על ימי מחלה עובד בצורה הזאת שעל היום הראשון המעסיק לא משלם, על היום השני והשלישי המעסיק משלם 50% ועל היום הרביעי והחמישי הוא משלם 100%. כלומר זה 5 ימי מחלה בתשלום אבל העלות שלהם היא כמו 3 ימים. עכשיו, אני לא מתכוון לספר לכם מדוע תינוק שרק נולד צריך גם את אביו לידו ולא רק את אימו, אני גם לא מתכוון לספר לכם מדוע אשה שרק ילדה צריכה את בעלה לידה ואני בטח לא מתכוון להגיד לכם מדוע רק 8 ימים זה לא מספיק! 3 הדברים האלו צריכים להיות ברורים לכם (ואם הם לא, אשמח להסביר. אני מעדיף לא להכביד בפוסט הזה בנתונים ממחקרים שונים על חשיבות הימצאות האב בבית לאחר הלידה). מה שאני כן מתכוון לספר לכם, זה מדוע יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ, שם מקל בגלגלים להצעת החוק הזאת ורק לה (לפרוטוקול המלא של הישיבה, אתם מוזמנים ללחוץ כאן).

למי שלא יודע, הצעות חוק חדשות צריכות לקבל אישור של ועדות שונות לפני שהן ממשיכות לקריאה שנייה ושלישית. בוועדת הנוכחית, שלח ח"כ חיים כץ את יוזמת החוק תמר זנדברג, לקבל את הסכמת איגוד המעסיקים מכיוון שהם משלמים את 5 ימי המחלה של העובד (כבר סיכמנו שחמשת הימים האלה, הם בעצם רק שלושה ימים של עלות מבחינת המעסיקים). כמובן שח"כ חיים כץ יודע שהמעסיקים לא יהיו מוכנים לשלם את הימים האלה אבל מבחינתו זה לא משנה. לא משנה לו שהחוק כבר עבר את האישור של משרד האוצר ולא משנה לו שהחוק כבר עבר את ועדת השרים לחקיקה. בנוסף לכל זה, בחוקים אחרים שביקשו להשתמש בימי המחלה ח"כ חיים כץ הצביע ואישר בלי היסוס. לדוגמא: הוספת ימי מחלה להורים עם ילדים מוגבלים, שימוש בימי מחלה לטיפול בהורים חולים והוספת ימי מחלה לטיפולי פוריות נוספים אצל כל מעסיק. אין ספק שכל הנושאים האלה ראויים לקבל אישור להשתמש בימי המחלה אבל אני שואל מדוע אנחנו בתור אבות לא מקבלים זאת? האם אבהות חשובה פחות? אתם בוודאי יודעים כבר מה התשובה שלי לשאלה – לא! אבהות חשובה לא פחות מאותם נושאים. ומה חושבים לעצמם איגוד המעסיקים? שאני בתור אבא יכול תפקד נורמלי בעבודה אחרי שכל הלילה הייתי ער בגלל נויה? אני יודע שבימים הראשונים לאחר הלידה, רוב ההורים מרגישים ונראים בערך ככה

לא עדיף שאת הימים האלה אעביר בבית עם אשתי והילדה?

ועוד הערה קטנה לסיום: בפרוטוקול אפשר לראות איך ח"כ חיים כץ שאמור לייצג אותנו מעצם היותו נבחר ציבור, מתייחס בזלזול, בוטות והתנשאות לח"כ תמר זנדברג כאשר הוא אומר לה: "תמר, די. ככה זה כשיש בחורה צעירה, תוססת, דינמית, חדשה. יש לך עוד הרבה שנים פה…לאט-לאט". לקרוא ולא להאמין.

כתיבת תגובה